Monday 26 December 2016

Penang Specialty Review : Cucur Udang & Pisang Goreng Cheese Chocolate Sg Tiram, Bayan Lepas

Seperti yang kita tahu, Pulau Pinang atau Penang terkenal dengan makanan-makanan yang lazat, lebih-lebih lagi sejenis makanan yang dinamakan Rojak / Pasembur. Tapi, korg tahu x yang menjadi punca kesedapan Rojak / Pasembur ada 2 benda penting; cucur udang & kuahnya?


Kalau di tengok review-review yang ada kt blog-blog yang lain, banyak menceritakan pasal Rojak / Pasembur, tapi xramai yang cerita pasal Cucur Udang.. So, meh sini saya share Cucur Udang yang agak lazat kt area Penang ni..

 


Saneeda Cucur Udang ni terletak kt Sg Tiram, kira-kira 1 - 2 km dari Lapangan Terbang Bayan Lepas. Kawasan ni agak feymes di kalangan penduduk sekitar ni sbb persekitaran kawasan industri. Kalau nk carik tempat ni, carik Pasaraya Long Wan kt Sg Tiram.. Kedainya ada di tepi jalan saja..

    

Satu set hanya RM 4.50 saja; terdiri daripada Cucur Udang, Kentang, Tauhu dan Telur Goreng.. Memang berbeza dengan Rojak / Pasembur yang tunjuk-tunjuk kt tempat lain sbb diorg boleh ketuk sampai pengsan.. 

 
Inilah dia pasembur yang menjadi pujaan hati sampai repeat beberapa kali...

Kalau nk Fish Ball, Fish Cake, Hotdog, dll kne bayau extra ye? Harga setiap satu? Segan saya nk tanya.. Huhuhu... Kalau nk tau sedap atau x, try la dulu..

Next plak adalah Pisang Goreng Cheese Chocolate yang menjadi pujaan hati yang teringinkan sesuatu yang baru. Kedainya hanya kt sebelah kedai Cucur Udang ni saja..


 
Ni la makcik yang menjual Pisang Goreng Cheese Chocolate leleh ni...

So, camne la gayanya Pisang Cheese ni eh... Meh tengok kt bawah ni..


 
Pandangan jauh...

 
Belanja Pandangan dekat plak.. hehehehe..

Bak kata pepatah, dengan RM 5 sebekas, memang berbaloi bhai... Sedap gilos.. Cheese dier memang banyak, apetah lagi Chocolate dier.. Pakai tuang je saya tengok..

So, xkan tengok jer? Try la~~

No comments:

Post a Comment