Thursday 5 January 2017

Hotel Review : Riverview Majestic Hotel, Kuching

Hotel ini boleh dikategorikan sebagai hotel yang agak high-class disebabkan terletak di tengah-tengah bandar Kuching dan berhampiran dengan kawasan yang menarik by walking distance saja; shopping complex, tempat makan, dan juga kedai-kedai urutan refleksologi.... Ehem2..

 
Hotel ni mempunyai ruang lobby mmg luas cam kt gambar atas tu.. Diorg gak ada provide some refreshment cam gula2, air kosong berperisa lemon, dan juga air teh limau dengan daun pudina yang agak special. Tapi, hanya guest yang datang sebelum malam saja diorg akan sediakan.. Bila dh malam, diorg akan angkut dan kosongkan kawasan ni..

 
Gula-gula yang ada kt receptionist.. 

 
Betul2 masuk ke lobby hotel, kawasan ni ada di sebelah kanan.. Kita boleh minum dengan sesuka hati... Nk habiskan pon buley... Hehehehe..


Setiap tingkat mempunyai ciri-ciri dan corak-corak yang tersendiri.. Gambar bawah ni menunjukkan 2 tingkat yang berbeza corak kapet lantai; Tingkat 6 dan Tingkat 9. 

 
Hallway kt tingkat 6..

 
Hallway kt tingkat 9...

Hmm... Mgkn sama dengan hotel yang lain... So, lets move on! Next!!

Jom kita tengok bilik plak... Kt sini saya akan comparekan bilik yang ada di tingkat 6 dan bilik di tingkat 9.. Saya start dengan bilik di tingkat 6 dulu...

      
Suasana di bilik di tingkat 6... Termasok dengan bilik air nyer... Huhuhu...


      
Suasana di bilik di tingkat 9.. Termasok dengan bilik air nyer...

Bilik yang diorang sediakan memang sangat selesa sbb katilnya adalah katil Super Queen size.. Kalau tido sorang memang boleh guling2 kepuasan.. 

 
Wow... Diorang menggunakan Linen la...

   
Pemandangan di luar bilik.. Boleh nampak Sungai Sawarak lagi tu...

Tapi, xpuaskan kalau kita dok kt hotel tapi xdapat rasa / tengok swimming pool diorang... Sonok gak tengok swimming pool dia dari luar tingkap.. Soo, ape lagi... Jom turun ke tingkat 4, dimana terletaknya Swimming Pool dan juga tempat rekreasi yang lain..

 
Dah sampai di tingkat 4... Woohooooo~~~

  
Memang ada daya tarikan magnet menarik2 soh masok dalam pool ni... Huhuhu...

 
Setiap pool ada peraturan yang perlu dipatuhi... 


Secara kesimpulannya, hotel ni memang best kalau korang mempunyai lebihan wang untuk dibelanjakan.. Sangat convenient dan lengkap dengan segala-segala kemudahan.. Shopping complex pon walking distance saja..

Ok la.. Sampai kt sini saja.. Berjumpa lagi di post yang lain... Bubbyee~

No comments:

Post a Comment