Wednesday 7 June 2017

Pondok Malindo Bangi Review

Pondok Malindo yang terletak di tengah-tengah Bandar Baru Bangi ini menghidangkan makanan ala-ala Indonesian Style. Walaupon banyak jenis makanan Indonesia yang ada di Malaysia, tetapi makanan di kedai ini ternyata berbeza.

 

Kedai ini tidak ramai yang tahu dan makan, so kepada sesiapa yang memang gemarkan makanan masakan Indonesia, disini adalah tempat yang amat sesuai.

Jom kita terokai makanan Indonesia di sini~

~ Pondok Malindo Bangi Review - Menu Pilihan Chef ~

 

Memilih makanan adalah antara yang paling sukar bagi kami yang memang gemarkan makanan Indonesia ini. Pilihan yang sangat banyak yang disediakan oleh kedai ini.

Antara menu nasi pilihan yang menjadi pilihan chef adalah Iga Penyet (RM 17.90), Kambing Penyet (RM 17.90), Nasi Ambeng Malindo (RM 15.90), Nasi Timbel Ayam Penyet (RM 13.90) dan Nasi Goreng Sembunyi (RM 11.90).


~ Pondok Malindo Bangi Review - Kambing Penyet ~

 

Biasanya kita selalu makan ayam penyet, tetapi bagaimana pula jikalau ayam itu ditukarkan kepada kambing? Sudah tentunya sangat sedap, lebih-lebih lagi pada saya yang kipas susah mati kambing ini.

 

Daging kambingnya sangat lembut seperti dibakar, kaya dengan jus-jus yang keluar dari dagingnya. Memang sangat berbeza dengan kambing yang biasa dibeli di kedai lain, dimana rasa dagingnya juga kaya dengan rempah.

Seperti biasa, hidangan ini didatangi dengan sup, sayuran, tempei dan juga sos pencicah yang lazat.

No comments:

Post a Comment